СпівДія: в Україні працює офіційна платформа гуманітарної допомоги

СпівДія: в Україні працює офіційна платформа гуманітарної допомоги

В Україні створено офіційну платформу для об’єднання волонтерських та державних ініціатив з гуманітарної допомоги в час війни – «СпівДія».

Волонтерське об’єднання «СпівДія» координується за підтримки Офісу Президента України спільно з Міністерством розвитку громад та територій України, Міністерством охорони здоров’я України та Міністерством молоді та спорту України. Створення платформи ініційовано волонтерами разом із Координаційним штабом з гуманітарних і соціальних питань для ефективної організації допомоги населенню. 

Як працює платформа?

На базі платформи відбувається взаємодія фізичних осіб, волонтерських організацій та фондів. Верифіковані волонтери в режимі реального часу допомагають громадянам – збирають всі потреби та наявні ресурси, оперативно відправляють гуманітарну допомогу та медичні засоби тим, хто цього потребує найбільше, а саме: населенню та волонтерам, установам, що приймають вимушено переміщених осіб, шелтерам. 

Найближчим часом на базі молодіжних центрів та громадських організацій будуть відкриті “Співдія Хаби” для більш швидкої взаємодії з потребуючими та створення додаткових соціальних сервісів. 

«СпівДія» є ініціативою волонтерів та органів державної влади, що гарантує безпеку як надавачам, так і одержувачам допомоги. 

Яку допомогу залучають?

Гуманітарна допомога: їжа, засоби гігієни, одяг, матраци, побутова техніка тощо.

Медичні ресурси: ліки та устаткування.

Добровільна особиста та майнова допомога: волонтери, склади, транспорт.

Фінансова допомога: перерахування коштів на закупівлю необхідних ресурсів.

Сервісна допомога: водії-чоловіки призовного віку від 18 до 60 років, які перетинають кордон для здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень можуть подавати заявки для виїзду за кордон для перевезення гуманітарних вантажів.

Як отримати або запропонувати допомогу?

Громадяни чи організації, які потребують допомоги, можуть заповнити відповідну форму на сайті spivdiia.org.ua. Фахівці координаційного хабу зателефонують для підтвердження запиту. Заявки обробляються в порядку критичності та часу. 

Фізичні особи або волонтерські організації, які мають у наявності гуманітарні чи медичні ресурси, можуть так само запропонувати допомогу, сконтактувавши через платформу з фахівцями координаційного хабу.

Як допомогти в забезпеченні логістики?

Власники транспортних засобів, фізичні особи чи транспортні компанії, можуть надати легкові автомобілі, фури, автобуси та мікроавтобуси, а також зареєструватися у якості водіїв для перевезення між країнами, в гарячі точки по своїй області, місту чи селу, а також в точки без активних бойових дій.

У рамках роботи платформи «СпівДія» та Співдія хабів було запущено напрям психологічної та юридичної допомоги цивільному населенню.

Скористатися послугами психологічної та юридичної підтримки особа може зареєструвавшись за посиланням:  https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r

Після реєстрації запит такої особи верифікують оператори та передають на опрацювання Співдія хабу або відповідному профільному онлайн-консультанту.

Скористатися послугами психологічної підтримки можна двома способами:

1) записатися на консультацію офлайн: у 20-ти Співдія хабах (список додається) із 20 квітня працюють психологи, які надають цивільному населенню як індивідуальні консультації, так і проводять групові заняття (із урахуванням безпекової ситуації в регіоні);

2) записатися на консультацію онлайн: якщо особа не має змоги скористатися консультацією на базі хабу в мережі Співдія, то така консультація психолога може надаватися онлайн засобами телефонного зв’язку. До основних завдань психологічної підтримки населення належать:

  • формування і підтримка на належному рівні психологічного стану цивільного населення щодо адаптації у суспільному житті під час війни;
  • підготовка та надання консультацій цивільному населенню щодо реагування на кризові ситуації під час війни;
  • психологічна підготовка та підтримка цивільного населення до життя в Україні в умовах війни;
  • здійснення заходів щодо оптимізації соціально-психологічного клімату цивільного населення у відповідних населених пунктах;
  • здійснення психологічної підтримки внутрішньо переміщених осіб;
  • психологічна реабілітація цивільного населення, яке постраждало під час війни.

Послуги з юридичної підтримки кейс-менеджерами надаються в режимі онлайн з використанням засобів телефонного зв’язку.

До основних завдань юридичної підтримки населення належать:

  • надання юридичної підтримки цивільному населенню під час війни;
  • здійснення консультування цивільного населення (особливо уразливих його груп або тих, які перебувають у складних життєвих обставинах), яке постраждало під час війни в Україні, щодо норм та вимог законодавства, що передбачає право таких громадян на пільги, субсидії, соціальні виплати або компенсації, іншу допомогу цивільному населенню, що передбачена законодавством;
  • інформування цивільного населення про права та обов’язки під час війни в Україні, консультування щодо прав і можливостей жінок і чоловіків.

Платформа «СпівДія» забезпечуватиме допомогу цивільному населенню за такими напрямами:

1) Співдія волонтери – платформа волонтерів, які долучаються до ініціатив платформи;

2) Співдія діти – створення просторів двох типів: стаціонарних та мобільних з метою розвитку неформальної освіти та надання психологічної допомоги дітям від 5 до 12 років;

3) організація волонтерської допомоги у доставці медикаментів до потребуючих;

4) Співдія підприємці – підтримка спільноти підприємців, малого та середнього бізнесу з метою сприяння відновленню бізнесу під час війни та у післявоєнний період;

5) Співдія work – підтримка у працевлаштуванні біженців та тимчасово переміщених осіб та зміні професії;

6) Співдія шелтер – підтримка поселень евакуйованих громадян;

7) Співдія хаб – організація гуманітарних просторів на базі молодіжних центрів та молодіжних просторів, активних волонтерських та громадських організацій України для підтримки потребуючих українців, які постраждали під час війни.

Наразі молодіжні центри та молодіжні простори в Україні стали пунктами прийому біженців, збору та видачі гуманітарної допомоги цивільному населенню. Саме молодіжні центри є доступними просторами, у яких цивільне населення отримує захист та допомогу. Тому СпівДія прагне розвивати систему допомоги населенню через молодіжні центри та молодіжні простори, які є близькими та зрозумілими для населення.

Концепт хабів у системі СпівДія:

1) комунікація та консультування: взаємодопомога людина-людині/місце для взаємодії місцевого населення з волонтерами;

2) розподільча функція: заходи для підтримки населення регіонів, розподілення необхідних товарів та послуг серед потребуючих;

3) консультування щодо існуючих шелтерів для біженців, наявності місць, розподілення та супровід біженців;

4) надання інших послуг для підтримки цивільного населення (в тому числі фокус на біженців та їх пріоритетні потреби): юридичні консультації, психологічна підтримка, консультації щодо працевлаштування та зміни професій, простір дружній до дітей (неформальна освіта, babysitting та надання психологічної допомоги).

Детальніше про це на сайті: spivdiia.org.ua

logo vb