Інструменти доступності

Відділ соціального захисту населення отримав підтримку щодо реєстрації внутрішньо переміщених осіб

Відділ соціального захисту населення Великоберезовицької селищної ради отримав обладнання для створення додаткового робочого місця з реєстрації внутрішньо переміщених осіб.

Завдяки підтримці Управління Верховного комісара ООН у справах біженців Благодійна організація «Благодійний фонд «Стабілізейшен Суппорт Сервісез»  реалізує проєкт, мета якого – підтримати систему цивільного захисту населення шляхом надання технічного обладнання. Це має допомогти створити додаткові робочі місця для реєстрації переселенців.

У рамках реалізації проєкту відділ соціального захисту населення нашої громади отримав 1 комплект устаткування, до якого входять: ноутбук, БФП, роутер, жорсткий диск, меблі та засоби індивідуального захисту.

Дякуємо нашим партнерам за допомогу та підтримку!

📣Стежте за нашою інформацією:
🔹на офіційному сайті громади https://vbsr.gov.ua/
🔸на сторінці у Facebook https://www.facebook.com/VelykoberezovytskaGromada/
🔹на Telegram-каналі https://t.me/velykoberezovicka
🔸на сторінці в Instagram https://www.instagram.com/velykoberezovytskagromada/
 

 

До уваги надавачів житлово-комунальних послуг, твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу

 

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» з 1 грудня 2022 року призначення субсидій здійснюють органи Пенсійного фонду України.

Відповідно до п. 50 Положення про призначення субсидій надавачі послуг на запит Пенсійного фонду України в 5-денний термін після отримання запиту Пенсійного фонду України повинні надати необхідні для призначення субсидій відомості.

Про це інформує Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області.

Питання належного налагодження захищеного каналу автоматичного обміну інформацією є одним із стратегічних пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України.

Такий інформаційний обмін можливий в двох варіантах — через АРІ (прикладний програмний інтерфейс) розроблений Пенсійним фондом для автоматизації обміну. Він зручний для великих надавачів послуг, оскільки значно спрощує процес обміну інформацією. При незначному доопрацюванні програмного забезпечення, що використовується установами (надавачами послуг) обмін інформацією між системами буде проводитися в автоматичному режимі, без людських затрат. А також через кабінет надавача послуг на вебпорталі Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua).

По всіх питаннях просимо інформувати Головне управління ПФУ в Тернопільській області через електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

📣Стежте за нашою інформацією:
🔹на офіційному сайті громади https://vbsr.gov.ua/
🔸на сторінці у Facebook https://www.facebook.com/VelykoberezovytskaGromada/
🔹на Telegram-каналі https://t.me/velykoberezovicka
🔸на сторінці в Instagram https://www.instagram.com/velykoberezovytskagromada/

 

Як придбати дрова через державний інтернет-магазин "ДроваЄ" та які права мають споживачі

 

У зв’язку з численними зверненнями від громадян щодо сприяння у вирішенні питання придбання у державних підприємств дров для опалення свого помешкання Уповноважений Верховної Ради України з прав людини підготував інформаційні матеріали про права споживачів на придбання через інтернет-магазин «ДроваЄ».

Додамо, з метою спрощення для споживачів механізму закупівлі дров в Україні запрацював державний інтернет-магазин для населення «ДроваЄ».

Таке рішення дозволить забезпечити енергетичну стабільність населення на період напруженої ситуації на енергетичному ринку нашої держави внаслідок військової агресії рф проти України.

Лісгоспи вже почали здійснювати заготівлю паливних дров для населення.

Детальніше про права споживачів на придбання через інтернет-магазин «ДроваЄ» дивіться в інфографіці нижче.

Як купити дрова?

1.Увійдіть до системи за допомогою ID.GOV.UA

Щоб сформувати замовлення, увійдіть до системи. При вході Ви зможете авторизуватися через банк, яким користуєтеся. Це потрібно для ідентифікації Вас як громадянина України.

2.Оберіть постачальника, тип дров та інші параметри

Вкажіть адресу, куди плануєте доставити замовлення. Далі система запропонує найближчих до Вас постачальників дров. Коли Ви обрали лісгосп (або лісництво), оберіть із запропонованого переліку тип дров та їхню кількість. За 1 рік кожен громадянин має можливість замовити 15 м³ дров.

3.Надішліть замовлення та очікуйте підтвердження від постачальника

Після отримання замовлення постачальник зв’язується з Вами для уточнення деталей. Потім Вам стає доступна функція онлайн оплати замовлення в особистому кабінеті.

Якщо Вам потрібна доставка дров – представник лісгоспу узгоджує з Вами її вартість з урахуванням логістики. Після цього в особистому кабінеті стане доступна функція онлайн-оплати послуги «Доставка». Під час отримання дров Ви маєте пред’явити документи, які посвідчують особу та РНОКПП особи, яка оформлювала замовлення.

 

drovae3

drovae1

 

 

Права громадян щодо сплати за житлово-комунальні послуги в умовах воєнного стану

 

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (далі – Уповноважений) надходять звернення громадян, у тому числі від внутрішньо переміщених осіб, та осіб, які тимчасово перемістилися за кордон, про надання роз’яснень з питань оплати за житлово-комунальні послуги, якщо вони не проживають у будинку (квартирі), у зв’язку із його пошкодженням (руйнацією) або його знаходженням на тимчасово окупованій військами Російської Федерації територіях України.

В окремих своїх зверненнях громадяни повідомляють, що після залишення своїх помешкань вони відповідно припинили оплачувати комунальні послуги. Під час моніторингу засобів масової інформації Уповноваженим виявлено повідомлення, що деякі громадяни, в яких повністю зруйноване (пошкоджене) внаслідок бойових дій житло, продовжують отримувати платіжні документи на сплату комунальних послуг.

Роз'яснення Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини

Нормативно-правова база

1. Закони України:

«Про житлово-комунальні послуги» від 9 листопада 2017 року № 2189-VIII (далі – Закон № 2189) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#Text

«Про внесення зміни до пункту 10-2 розділу XIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження» щодо зупинення виконання рішень про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги у період дії воєнного стану» від 27 липня 2022 року № 2456-IX (далі – Закон № 2456)  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-20#Text

2. Постанови Кабінету Міністрів України:

від 5 березня 2022 р. № 206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» (далі – Постанова № 206)  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-20#Text

від 5 червня 2019 р. № 482 «Про затвердження Порядку здійснення перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання, надання невідповідної якості» (далі – Порядок № 482)  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-20#Text

3. Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 26.03.2022  № 61 «Про внесення зміни до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг під час дії воєнного стану в Україні», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 березня 2022 р. за № 360/37696 (далі – Наказ № 61)  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-20#Text

Щодо питання нарахування та оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану.

Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулює Закон № 2189.

За вимогами статті 12 Закону № 2189 надання житлово-комунальних  послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Ціна послуги, порядок оплати послуги, права і обов’язки сторін, а також  відповідальність сторін за порушення договору є істотними умовами договору  про надання житлово-комунальної послуги.

Отже, нарахування та оплата житлово-комунальних послуг здійснюється виходячи з умов договору про надання відповідних послуг, укладеного між споживачем та виконавцем/управителем багатоквартирного будинку, та вимог чинного законодавства.

Щодо нарахування плати за комунальні послуги (послуги з  постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами) та послугу з управління багатоквартирним будинком споживачам, в яких було зруйновано житло.

У разі якщо житло споживача зруйновано внаслідок ведення воєнних (бойових) дій і, відповідно, комунальні послуги та послуга з управління багатоквартирним будинком з цих причин споживачеві не надаються (не надавалися), плата за ці послуги не нараховується.

Щодо нарахування плати за комунальні послуги (послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами) та послугу з управління багатоквартирними будинками споживачам, що вимушено покинули свої домівки.

Згідно із статтею 7 Закону № 2189 споживач має право на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг.

Таким чином, споживачі, які тимчасово залишили свої домівки, можуть скористатися своїм правом за умови надання виконавцю послуг з  централізованого водопостачання та водовідведення, постачання гарячої води, поводження з побутовими відходами заяви та довідки з тимчасового місця  проживання, лікування, проходження військової служби, довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

З метою оперативної комунікації, споживачі можуть надсилати відповідні заяви на адресу виконавців за допомогою засобів електронного зв’язку.

Споживачі, які вимушено покинули свої домівки, можуть ознайомлюватися із процедурою оплати послуг на вебсайтах підприємств  (виконавців послуг).

Відповідно до статті 8 Закону № 2189 виконавець комунальної послуги зобов’язаний без додаткової оплати надавати споживачу в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання та порядок надання відповідної послуги, а також про її споживчі властивості та іншу інформацію, а також інформувати споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до законодавства. 

Більшість підприємств (виконавців послуг) передбачають для своїх споживачів можливість користуватися особистим кабінетом, з допомогою якого можна слідкувати за усіма процесами, що відбуваються з рахунками, оплачувати та завантажувати історію оплат, сформувати довідку про стан особового рахунку, оформити розсилку електронних квитанцій та дізнатися про те, як здійснюється нарахування за надану послугу.

Важливо!

Положення статті 7 Закону № 2189:

  • не поширюється на випадки коли у споживача наявні прилади обліку води, оскільки у такому випадку обсяг спожитих послуг з централізованого водопостачання та постачання гарячої води фіксується згідно із показниками приладів обліку (відповідно і нараховується оплата за ці послуги). При цьому, наказом № 61 внесено зміни до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, визначивши особливості розподілу комунальних послуг під час дії воєнного стану в Україні, зокрема застосування коригуючого коефіцієнту, що враховує зміну споживання та надання комунальних послуг в населеному пункті на період дії воєнного стану;
  • не стосується послуги з постачання теплової енергії, оскільки навіть при відсутності споживача у приміщенні, його домівка (житлове приміщення чи квартира) опалювалися (послуга з постачання теплової енергії  надавалася);
  • не стосується послуги з управління багатоквартирним будинком,  оскільки оплачуючи дану послугу власники (співвласники) беруть участь в утриманні спільного майна, що їм належить, та зобов’язанні згідно із законодавством відшкодовувати витрати, пов’язані з утриманням багатоквартирного будинку. Споживачі послуг з управління багатоквартирними будинками мають оплачувати ці послуги, якщо вони фактично надаються управителем для відповідного будинку.

Якщо ж послуга з управління багатоквартирним будинком надавалася  невідповідної якості (не в повному обсязі), управитель зобов’язаний здійснити споживачам перерахунок розміру плати на умовах та у строки, визначені  Порядком № 482.

За наявності спірних питань необхідно звертатися безпосередньо до  виконавця послуги/управителя багатоквартирного будинку (сторони договору  про надання відповідної послуги) або ж органу місцевого самоврядування, на території якого надаються ці послуги.

Щодо стягнення заборгованості, нарахування громадянам штрафів чи пені за невчасну оплату комунальних послуг, а також припинення надання таких послуг в умовах воєнного стану.

Постановою № 206 до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється:

  • нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги;
  • припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі.

Постанова Уряду № 206 застосовується з 24 лютого 2022 року

Також Верховною Радою України прийнято Закон № 2456, яким передбачено, що у період дії воєнного стану зупиняється вчинення виконавчих дій у виконавчих провадженнях з виконання рішень про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги в територіальних громадах, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають чи перебували у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, або якщо стягнення за житлово-комунальні послуги здійснюється щодо нерухомого майна, яке є місцем постійного проживання такої фізичної особи і було знищено або пошкоджено внаслідок воєнних (бойових) дій.

 

Особливості подання е-заяв на отримання допомоги від міжнародних організацій

 e Dopomoga

Внутрішньо переміщені особи можуть отримати допомогу, передбачену міжнародними організаціями, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія.

У зв’язку з цим набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання подання заяви в електронній формі щодо отримання допомоги від міжнародних організацій» від 16 квітня 2022 р. № 455.

ПОРЯДОК
подання заяви в електронній формі щодо отримання допомоги від міжнародних організацій

1. Цей Порядок визначає процедуру заповнення, формування та подання заяви (заявки, звернення) в електронній формі щодо отримання допомоги від міжнародних організацій (далі - заява) засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

2. Подання заяви здійснюється з урахуванням умов надання такої допомоги, передбачених відповідною міжнародною організацією, та закріплених домовленостей стосовно її надання між центральним органом виконавчої влади, уповноваженим на формування та/або реалізацію державної політики у відповідній сфері, та відповідною міжнародною організацією (далі - умови надання допомоги).

3. Заява формується заявником засобами Порталу Дія після проходження ним ідентифікації та автентифікації з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановлювати особу заявника.

Заява формується у довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, відповідно до відомостей, визначених пунктом 5 цього Порядку, з урахуванням умов подання заяви, визначених законодавством та/або відповідною міжнародною організацією.

4. Заявником відповідно до умов надання допомоги може бути повнолітня або неповнолітня віком від 14 років особа, що є громадянином України, якій присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків.

У разі наявності додаткових умов щодо заявника, що не можуть бути підтверджені відомостями, визначеними у цьому Порядку, така заява може бути подана до відповідної міжнародної організації в інший альтернативний спосіб, визначений нею або законодавством.

5. У заяві можуть зазначатися такі відомості:

1) прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

2) стать;

3) дата народження;

4) реєстраційний номер облікової картки платника податків;

5) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;

6) відомості про задеклароване (зареєстроване) місце проживання/фактичне місце проживання;

7) серія та/або номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

8) контактні дані (номер телефону та адреса електронної пошти);

9) відомості про повнолітніх членів сім’ї: родинні стосунки, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків;

10) відомості про дітей: кількість, дата народження, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); серія та номер свідоцтва про народження;

11) серія, номер, дата видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;

12) номер поточного рахунка із спеціальним режимом використання “єПідтримка”, найменування банку.

6. Відомості, що є необхідними для подання заяви, отримуються шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади.

Під час формування заяви засобами Порталу Дія отримуються/підтверджуються такі відомості:

із Єдиного державного демографічного реєстру через єдину інформаційну систему МВС (щодо осіб, які мають паспорт громадянина України у формі картки та/або паспорт громадянина України для виїзду за кордон, оформлені засобами Єдиного державного демографічного реєстру) - відомості про стать особи, дату та місце народження, серію та/або номер, дату видачі паспорта, найменування уповноваженого суб’єкта, що видав паспорт, строк дії (за наявності) паспорта, адресу та дату поточного задекларованого/зареєстрованого місця проживання (за наявності);

із відомчої інформаційної системи ДМС через єдину інформаційну систему МВС - відомості про адресу та дату поточного задекларованого/зареєстрованого місця проживання; відомості про особу (за наявності): стать, дата та місце народження, серія та номер, дата видачі паспорта громадянина України (за наявності);

із е-свідоцтва про народження (за наявності) - відомості, що містяться в е-свідоцтві про народження дитини;

із Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб - номер та дата видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, найменування органу, який видав таку довідку (за наявності);

із Єдиного державного реєстру судових рішень - щодо судового рішення про усиновлення.

7. Формування заяви припиняється засобами Порталу Дія, якщо зазначені у заяві відомості:

надані не в повному обсязі;

не відповідають вимогам арифметичного та формато-логічного контролю.

8. Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, несе заявник.

9. Після формування заяви засобами Порталу Дія та накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису заявника, заява блокується для редагування та передається до відповідної міжнародної організації згідно з договором про інформаційну взаємодію між Мінцифри, технічним адміністратором Порталу Дія та відповідною міжнародною організацією та/або відповідним уповноваженим нею суб’єктом, яким регулюються питання щодо механізму та каналів інформаційного обміну.

На відомості, що передаються до міжнародної організації, накладається кваліфікована електронна печатка технічного адміністратора Порталу Дія.

10. Подання заяви є лише підставою для надання міжнародної допомоги. Рішення щодо отримання міжнародної допомоги приймає відповідна міжнародна організація.

Про прийняте відповідною міжнародною організацією рішення про отримання або відмову в отриманні міжнародної допомоги заявнику повідомляється засобами Порталу Дія.

Відмова в отриманні допомоги не позбавляє можливості заявника подати заяву повторно.

11. Подання заяви засобами Порталу Дія не позбавляє заявника можливості подати заяву до відповідної міжнародної організації в інший альтернативний спосіб, визначений нею або законодавством.

Як отримати пенсії та грошову допомогу у період дії воєнного стану

соцвиплати

За вибором людини пенсію або грошову допомогу виплачують Укрпошта або уповноважені банки. Люди, які перебувають за своїм місцем постійного проживання:

- очікують доставку Укрпоштою пенсії та грошової допомоги додому;

- за наявності безпечних умов для життя можливо отримати самостійно в найближчому поштовому відділенні Укрпошта.

Людям, які в умовах війни змінили своє постійне місце проживання, необхідно:

- обрати зручний спосіб одержання виплат:

- грошовим переказом через АТ “Ощадбанк” без відкриття банківського рахунку;

- переведення Укрпоштою коштів на поштове відділення за новим місцем перебування або до будь-якого автоматизованого відділення Укрпошта.

Якщо людина обрала грошовий переказ через АТ “Ощадбанк”, про це повідомляє органи Пенсійного фонду України (особисто, за телефоном, а також через особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг), або орган соціального захисту (особисто, за телефоном). У заяві до органу Пенсійного фонду України та органу соціального захисту про переказ коштів через АТ “Ощадбанк” без відкриття банківського рахунку за тимчасовим місцем перебування зазначається ПІБ, паспортні данні та про присвоєння РНОКПП (індивідуального податкового номера) одержувача, його попереднє місце проживання (отримання пенсії) та тимчасове місце перебування.

Якщо людина обрала переведення Укрпоштою пенсії на інше поштове відділення, про це повідомляє органи Пенсійного фонду України (особисто, за телефоном або через особистий електронний кабінет ПФУ) або Укрпошті за телефоном 0 800 300 545 (кнопка 2).

У повідомленні зазначається:

1. ПІБ одержувача пенсії або грошової допомоги;

2. Адреса місця проживання, за яким здійснювалася виплата за попередній період (лютий 2022 року);

3. Паспортні дані одержувача пенсії або грошової допомоги (серія та номер паспорту);

4. Номер телефону одержувача пенсії або грошової допомоги;

5. Спосіб отримання виплати (на відділення/додому);

6. Нова адреса перебування одержувача пенсії або

- якщо Ви отримуєте пенсію або грошову допомогу поштовим переказом, повідомте оператору додатково код переказу, який отримали в SMSповідомлення;

- якщо Ви не визначилися з місцем отримання виплати та бажаєте отримати її на будь-якому автоматизованому відділені Укрпошти, до якого буде доступ, повідомте про це оператора. Кошти виплачуватимуться за заявленим місцем проживання за декілька днів.

 Якщо виплачує уповноважений банк, виплата здійснюється шляхом зарахування коштів на поточний рахунок одержувача пенсії або грошової допомоги, відкритий в уповноваженому банку. У разі, якщо уповноважений банк, обраний одержувачем, не зможе виконувати свої функції, кошти будуть переказані до АТ “Ощадбанк” без відкриття рахунку, про що людину додатково повідомлять органи Пенсійного фонду України або органи соціального захисту. Для отримання коштів у відділенні АТ “Ощадбанк” людині необхідно пред’явити паспорт та довідку про присвоєння РНОКПП (індивідуального податкового номера).

logo vb